Учителите от Автото: Ние работим със социално слаби ученици и се справяме много добре

Проверките на инспектората са тенденциозни, твърдят преподавателите от ПГ по машиностроене и транспорт

Да опровергаят твърденията на инспектората по образование се обадиха е редакцията на Varnautre.bg преподаватели от Професионалната гимназия по машиностроене и транспорт. Те са категорични, че проверките в училището са тенденциозни и имат за цел то да бъде компрометирано и закрито.

Според педагозите не е вярно, че експертите на инспектората не са били допуснати в гимназията днес сутринта. Екипът - целият инспекторат, според тях, е бил в сградата още в 7.30 и му е била отделена специална стая за работа. След това проверяващите са започнали да обикалят класните стаи без да са придружени от представител на ръководството на училишето. "Тази проверка е тенденциозна и преднамерена. Умишлено търсят слабото място на колегите. Ние вече имахме проверка и тя свърши на 20 декември миналата година. До 27 декември от инспектората ни предоставиха протоколите от нея и проверяваните учители ги подписаха. Тези проверки стресират всички - учители, родители, ученици. След всяка публикация в медиите, каквито напоследък имаше много - че ни закриват, че ни сливат с Механото, че ни местят, родителите започват да звънят и да питат: Какво става, трябва ли да търсим ново училище за детето си? Представители на МОН дори идваха да правят снимки на сградата, но ние не знаем какво става", твърдят педагозите. Те отричат и, че са оставили децата сами на двора да протестират: "Когато ние се качихме в учителската стая с г-жа Генова (началник на Регионалния инспекторат на Министерството на образованието) наши колеги останаха навън при учениците".

Според учителите в първия час наистина е имало много отсъстващи, но броят на учениците в клас е бил по-голям от цитирания от инспектората. Причина за многото отсъствия бил фактът, че голяма част от възпитаниците на гимназията пътуват от околните села - Изворско, Любен Каравелово, от Белослав... и не е изключено транспортът им да закъснее в тази мъгла. Те не приемат и обвиненията за слабия успех на завършващите: "Тези деца идват при нас с успех 3.00, ние няма върху какво да надграждаме така, че този успех да стане 4 или 4.50. Затова те изкарват на матурите средно около 2.90, което си е пак толкова - среден, с колкото са влезли при нас. Ние обучаваме предимно социално-слаби ученици, деца без родители, други, чиито родители са в чужбина. Идват при нас само защото искат да получат професия, да станят монтьори. При тези условия се справяме много добре. Предстои ни прием, как ще го проведем в тази обстановка?", питат педагозите.

ПГ по машиностроене и транспорт всяка година успявала да запълни паралелките по двигатели с вътрешно горене и електрообзавеждане на автомобила. Винаги искали дори по-голям прием, но от министерството ги режели. Сега дори имали класове с повече от 26 ученици, колкото е по регламент. "Това, което сега говори министър Клисарова за професионално образование, за стажове, ние го правим от години", твърдят учителите. Всички ученици при тях минавали задължителен безплатен стаж във варненски автосервизи. Това обаче се дължало единствено на добрите контакти на ръководствоо със собствениците. Ако училището бъде закрито, а паралелките преместени в Техническата гимназия, тези стажове ще отпаднат, а младежите ще се учат на занаят само в работилниците на гимназията, с каквито тя дори не разполага, защото няма транспортни специалности.