"Служители" на Енергото пак пробват да мамят

Най-често искат да събират сметки за ток по домовете

Сигнали за поредни опити на измама постъпиха в Телефонния център на Енерго Про. Неизвестни лица се представят за служители на електроенергийното дружество и подвеждат хората да предоставят своите лични данни или пари за различни услуги, алармират граждани. През последните месеци подобни сигнали постъпват в компанията почти всяка седмица, а измамниците стават все по-изобретателни.

За щастие в повечето случаи тези опити са неуспешни, защото гражданите се обаждат в телефонният център и разбират, че е направен опит да бъдат подведени. Схемите са различни, но се свеждат до няколко основни типа – обаждане от скрит номер, при което неизвестни лица се представят за служители на компанията и убеждават хората да заплатят сметката си за електроенергия в брой на адреса или да предоставят лични данни.

Другият използван подход е да обяснят на клиенти на дружеството, че се налага да посетят Център за обслужване на клиенти, като измислят различни причини - проблем с партидата, с електромера, за подписване на договор, за подаване на заявление и др. През това време звънят на останалия сам вкъщи член на семейството и по познатата вече схема за телефонни измами казват, че неговият близък е пострадал при инцидент. Иска се определена сума пари за лечение, или за "уреждане на нещата". Жертви на тази схема стават предимно възрастни хора.

За да предпази своите клиенти, от Енерго-Про напомнят, че телефонният номер за клиенти е 0700 1 61 61. Служителите на дружеството, които посещават даден адрес, са облечени в работно облекло, на което има лого на компанията и се легитимират със служебни карти, допълват от компанията и уточняват, че няма практика сметките за ток да се събират по домовете. Опит за измама със сигурност са обаждания, при които неизвестни лица се представят за служители на Енерго Про и искат личните данни на хората или пари.