Връщат старите тарифи на такситата

Протести няма да има

Старите минимални цени на таксиметровите превози на километър ще бъдат възстановени във Варна. Това реши днес постоянната комисия по транспорт, след като се запозна с доклада на работната група, създадена преди 10 дни. Комисията предлага Общинския съвет да отмени решението си от февруари 2015-та за минимални цени от 60 ст. за километър през деня, тъй като те са под себестойността на услугата. Така в сила ще влезе решението от ноември 2014-та за 75 ст. дневна и 85 ст. нощна тарифа, което най-вероятно ще доведе до връщане на цените отпреди два месеца, преди да започне дъмпинга след появата на новата фирма на пазара.

Очаква се веднага след като ртешението влезе в сил,  такситата във Варна отново да возят на 79 ст. през деня и 89 ст. вечер.

"При тази тарифа и шофьорите оцеляваха и гражданите бяха доволни", коментираха представителите на таксиджиите в работната група. Общинските съветници се ангажираха работата по определянето на най-оптималната тарифа да продължи, но за целта те държат да получат методологията на Министерството на транспорта за ценообразуване в таксиметровия бизнес. Въпреки твърденията на бившия транспортен министър и настоящ съветник Данаил Папазов обаче, такава най-вероятно няма изобщо и от работната група ще настояват тя да бъде изготвена от експерти на БАН.

След като решенията бяха гласувани председателят на Националния съюз на превозвачите Максим Петков постави нови искания пред Общинския съвет за намаляване на цената за престой, за сметка на по-висока сума за километът, което според него щяло да намали използването на помпи за надуване на сметките. Друго искане на синдиката е еднаква тарифа пред денем и нощем.

Председателят на местния парламент Тодор Балабанов, обясни че Общинският съвет има задължението единствено за определяне на минимална и максимална цена на километър и в никакъв случай не може да бъде регулатор на пазара. Предстои обаче Съвета да преразгледа максималния брой на такситата в града, което също е негов ангажимент. В момента във Варна може да има 3000 таксита с лиценз, но реално по улиците на града се движат 1700 жълти коли. От синдиката поискаха заради кризата да спре лицензирането на нови превозвачи, а максималната бройка да бъде намалена на 2000.

"За първи път някой взема присърце нашите проблеми. Подобен дебат и работна група не е имало никога досега. С връщането на старите тарифи напрежението ще отпадне и протести няма да има", коментираха присъстващите на заседанието таксиметрови шофьори.