Таблата по спирките заработват до края на март

Нямаме договорни отношения с Varna Тraffic и няма как да получаваме забрани, заявиха от "Градски транспорт"

Информационните табла по спирките във Варна, устройствата за билети и високоскоротният коридор, които са част от проекта за интегриран градски транспорт, може да бъдат пуснати в експлоатация до края на март. Такива са очакванията на ръководството на общинския превозвач "Градски транспорт".

Както е известно след окончателното приключване на мегапроекта ползвателите на градския транспорт вече няма да си купуват билети от кондуктори, а от устройства по спирките или в превозните средства. Кондукторите пък ще влязат в ролята на контрольори. От информационните табла по спирките, които засега само оповестяват предстоящото влизане в експлоатация на придобивката, пътниците ще научават след колко време трябва да дойде съответния автобус.

В тази връзка от "Градски транспорт" заявиха, че няма забрана за развиването на приложението Varna Traffik. Преди ден създателите на сайта информираха, че спират поддържането му, а като причина посочиха именно наложена забрана от страна на общината към превозвача.

Нямаме договорни отношения с екипа на Varna Traffic и няма как да получаваме забрани за дейността им, каза за Varnautre Максим Тодоров от Борда на директорите на "Градски транспорт". Той допълни, че приветства разработеното положение и дори възнамерява да покани създателите му на среща. Екипът обаче сам си решава какво да прави, подчерта Тодоров.

Той информира и че, дружеството е напълно готово да поеме всички линии от градския транспорт, каквото условие бе поставено за финансирането на проекта. Чака се само съответната заповед от страна на общината. "Имаме достатъчно превозни средства, за да покрием линиите и без да се налага да се разрежда графикът", увери шефът на "Градски транспорт". Може обаче да бъдат закрити линии, които се оказват дублиращи.

Билетите за градския транспорт ще важат за определен времеви период, като засега няма нагласа за увеличаване на цената. Идеята е с един билет да може да се премине възможно най-дълъг маршрут, дори и с прекачване. Така например най-дългото разстояние, което се прави – от "Владиславово" до "Почивка" по високоскоростния коридор е 55 минути, посочи Тодоров. По въпросното трасе пък автобусите трябва да преминават на интервал от 3 до 5 минути.