Над 100 министри гледат рекламния клип на страната ни със Сталоун

Туризъм

06-11-2015, 07:40

Снимка:

"24 часа"

Автор:

Varnautre.bg

Всичко от Автора

Обяви го министър Ангелкова на 11-ата световна среща на българските медии в чужбина

Над 100 министри изгледаха рекламния клип на България със Силвестър Сталоун на туристическото изложение в Лондон. Нашата държава е единствената страна, на която е разрешено в рамките на министерската дискусия да излъчи 30-секундното си видео. А всичко това е предавано на живо по Си Ен Ен. Дори испанската министърка на туризма казва на колегите си, че 4 години се бори Антонио Бандерас да рекламира Испания. Но сега участвал в клип за България. Това разказа министърът на туризма Христина Ангелкова в Атина пред български журналисти. Дискусията с нея беше в сряда в първия ден на световната среща на българските медии, която тази година е в Гърция.

Имат ли нашите сънародници, разпръснати по целия свят, достатъчно достъп до информация за страната ни, доколко знаем за тях, трябва ли българските медии да бъдат финансирани от държавата, каква е чистотата на езика в тях и да има ли професионална квалификация на хората, които работят в тях. С такива дискусии, на моменти доста емоционални, започна форумът в гръцката столица. Той се откри в националния университет на Атина с прекрасно изпълнение на виртуозния ни кавалджия Теодосий Спасов.

Малко по-късно започна и всичко онова, заради което форумът се е превърнал в толкова важно събитие – обсъждането на проблемите на българските медии по света и по какви начини те биха могли да бъдат разрешени. По данни на БАН 2,2 млн. са българите, работещи в страната ни, а 2,5 млн. са тези, които работят в чужбина. Най-често за помощ те се обръщат към българските медии там, а те самите имат редица проблеми.

Ето затова в началото на лятото в Народното събрание се организира дискусия. Нейната цел е да се разбере степента на информираност на българските общности в чужбина. "Тогава получихме допълнителен стимул за това колко са необходими годишните ни срещи", поясни генералнят директор на БТА Максим Минчев.

"На дискусията в парламента бяха обобщени няколко акцента – нашите сънародници имат интерес да проследяват не само новините, но и атрактивните и шоупрограмите, а те невинаги са достъпни, както и че в основата на външната политика спрямо българските общности зад граница има необходимост от повече действия по посока на образователните и културните ангажименти", обясни Полина Карастоянова, която е председател на Комисията по културата и медиите в парламента.

След като изслуша въпросите на представителите на българските медии в чужбина, тя пое ангажимент до края на годината да направи нарочно заседание на комисията, която да обобщи всички техни предложения. Световната среща на българските медии се организира за единадесети път от БТА и Асоциацията на българските медии по света. Тя ще продължи до 8 ноември.