Долни чифлик приюти в нов център деца с увреждания

Животът

04-11-2015, 10:10

Снимка:

© Pixabay

Автор:

Varnautre.bg

Всичко от Автора

Създаден е функциониращ модел за социална реинтеграция на хлапетата

12 хлапета с увреждания бяха изведени от домовете за деца с умствена изостаналост в селата Рудник и Крушаре и преместени в нов Център за настаняване от семеен тип в гр. Долни чифлик. В него подслон и специфични грижи получи и едно дете от общността и се очаква още едно. Това стана възможно балгодарение на проект, фианнсиран от Европейския социален фонд чрез оперативната програма "Развитие на човешките ресурси", като е разкрита нова социална услуга.

Новият център се помещава в сграда, построена и оборудвана с финансиране по Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013 г. На различни позиции бе назначен обучен персонал. Общата стойност на проекта е 185 хил. лева, а периодът му за изпълнение е от 1 ноември 2014 г до 30 ноември 2015 г.

В ЦНСТ е създаден функциониращ модел за социална реинтеграция на децата чрез предоставяне на нова социална услуга, съобразно техните специфични потребности. Тя е от резидентен тип и предоставя жизнена среда за пълноценното израстване и развитие на деца, лишени от родителска грижа, за които към момента на настаняване в него са изчерпани възможностите за връщане в биологичното семейство, настаняване при близки и роднини или приемно семейство. Специални нужди на децата, настанени в центъра, са свързани с извършване на рехабилитация, консултации и осъшествяване на индивидуални програми за социално включване; социална интеграция; двигателна, логопедична, психологична, социална рехабилитация; арт - и трудотерапия; работа с близки и роднини; организиране на свободно време, отдих и развлечение.

В центъра функционира среда, близка до семейната, при която децата получават необходимата им индивидуализирана грижа и подкрепа за личностно съзряване и изграждане на умения за самостоятелен и независим живот. Организирането на живота и услугите в него са насочени към създаването на условия и нагласи на децата за равнопоставено участие в живота на местната общност.