Костовистите във Варна повеждат битка за кв. "Изгрев"

Ще се борят и за запазването на дейността на частния превозвач "Транстриумф"

Битка за подобряване условията на живот в кв. "Изгрев" и запазване дейността на частната транспортна фирма "Транстриумф" повежда структурата на ДСБ в морската столица. Варненските костовисти определиха като престъпление политиката на местната власт към превозвача и квартала, чийто проблем (липсата на водоснабдяване и канализация) така и не успя да влезе в дневния ред на последната сесия на местния парламент. Заседанието пък бе окачествено като емблематично по отношение на модела "Варна", по който вече 15 години се осъществява управлението на града.

Не може няколко пъти да се пренареждат паветата в центъра на града, да се прави капково напояване на градинка пред хотел "Черно море" и свръх модерни алеи за кучета в Морската градина, а тези хора да нямат вода и канализация от години, възмути се председателят на ДСБ-Варна Васко Василев (в средата на снимката).

Според него е недопустимо и да пратиш 300 души на борсата, само за да направиш някого ("Градски транспорт" бел. авт.) монополист. "Бих препоръчал на "Транстриумф" да не бързат да закриват фирмата и да продават автобуси, защото ако имаме по-голямо представителство в следващия Общински съвет това решение ще бъде променено", добави съветникът от ДСБ д-р Ивайло Митковски (вляво на снимката).

Той припомни, че преди повече от 20 години инициативата за навлизането на частни превозвачи в общината е тръгнала именно от СДС, чиито представители сега гласуваха за взимането на всички линии от "Градски транспорт". Митковски припомни и че "Транстриумф" има действащ договор с общината, който е в сила до 2017 г. Според съветника опит за въвеждане на монопол е и новата наредба за гробищните паркове, която беше оттеглена на последната сесия след намесата на варненския митрополит Йоан.

От своя страна съвеникът Николай Недков прогнозира големи протести от страна на собствениците на заведения, чийто бизнес е сериозно затруднен заради високите такси за тротоарно право. Собствениците настояват таксата да бъде намалена с 40%, а районирането променено, така че обекти в малки улички да не плащат същите такси като такива на възлови пешеходни зони.