Туристи се жалват от подвеждащи оферти

Открити приемни ще консултират гостите на курортите

226 инспекции са извършили служители на Комисията за защита на потребителите (КЗП) от началото на годината по сигнали и жалби. В резултат са съставени 56 акта за нарушения, съобщи председателят на КЗП Димитър Маргаритов, който бе гост на откриването на летния сезон в комплекса „Св. Св. Константин и Елена”.

Гражданите са се оплакали в контролния орган преди всичко от условията в места за настаняване, заблуждаваща информация в интернет за вида и категорията на туристиюески обекти, както и от разлика между обявените цени в менюто на заведения за хранене и развлечения и маркираните на фискалния бон при заплащане на сметката. Предвидените в Закона за туризма санкции за констатираните нарушения са в диапазона от 500 лв. до 10 000 лв.

2421 проверки пък са извършени по Закона за туризма, като са съставени 217 акта, съобщи още председателят на КЗП. Сред най-често срещаните несъотвествия са предоставяне на туристически услуги в обект, който не отговаря на изискванията за определената му категория, липса на видно място на категорийната символика за вида и категорията на обекта и несъответствие на надписите за вида, наименованието и категорията на туристическите обекти с посочените в удостоверението.

Макар и значително по-рядко, е констатирано и предоставяне на туристически услуги в некатегоризиран туристически обект или в обект, за който не е издадено временно удостоверение за открита процедура по категоризиране. В някои от случаите инспекторите са установили несъответствие на водения регистър за настанените туристи, за гражданството им и за броя на реализираните нощувки с образеца, утвърден от министъра на туризма.

Масираните инспекции ще продължат през целия сезон. Инспекторите ще следят най-вече за категоризацията на хотелите и заведенията, както и отговарят ли предоставяните от тях услуги на дадената им категория.

До дни във Варна и курортите край града ще заработят открити приемни в помощ на туристите. В тях те ще могат да получат информационни материали и консултации, а също и да подадат сигнал или жалба при евентуални проблеми по време на почивката си. Приемни ще бъдат открит и в останалите морски градове и курорти, като от общинските администрации са уверили, че ще предоставят помещения.