Проверовъчен изпит след всяка катастрофа в насрещното

Животът

14-05-2015, 07:21

Автор:

Varnautre.bg

Всичко от Автора

Резултатите ще определят дали шофьорите да си получават книжката обратно

След всеки удар в дърво, излизане от пътя или катастрофа в насрещното шофьорите да се явяват на проверочен изпит, резултатите от който ще определят, дали те да си получат книжката обратно или не. За това настоя вчера Алекси Кесяков, секретар на държавно-обществена консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата. Той присъства на обществено обсъждане с представители от автомобилните организации за инцидентите по шосета, които се очаква да нараснат в началото на летния сезон.

"Никой не може да ми обясни, че един шофьор, който е карал бързо, излязъл е от пътя и се е нацелил в дърво, е добър водач. За мен подобен човек е накадърен и неграмотен и задължително трябва да се яви на проверочен изпит, за да се види има ли той нужните умения да сяда зад волана", каза вчера Кесяков. Той раздели катастрофите на няколко вида – "семейна", при която баща убива сина си, съпругата си и т.н, "махленска", като тази в дупнишкото село Яхиново, където загинаха пет човека, "успял бизнесмен" и т.н. Проблемът обаче не бил в наказанията, които са достатъчно сурови. Проблемът бил в подготовката на шофьорите.

"Всеки трети въпрос в листовките за взимане на книжка е подвеждащ, а всеки втори е затрудняващ. Това създава само предпоставки, бъдещите водачи да предпочитат да си купят книжките вместо да седнат и да научат", каза пък председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ) Красимир Георгиев. Той и колегите му настояха всички институции да носят отговорност за катастрофите и всички те да се борят взаимно, за да се намалят.

"Селата са за живеене, а не за състезания. Не може след всяка катастрофа общината да слага легнали полицаи", обясни Георгиев. Присъстващите автоинструктори се обединиха около идеята, че подготовката и информираността за последствията от всеки инцидент трябва да са водещите. "Всеки трябва да знае, че дори 8 км в час са достатъчни, за да се убие едно дете на пътя", обясни Кесяков.