Рекламата на еврофондовете погълна над 6 млн. лв. за 7 месеца

Парите

20-03-2015, 07:07

Снимка:

© Pixabay

Автор:

Varnautre.bg

Всичко от Автора

Нова ТВ и Би Ти Ви са взели над 2 млн. лв. от служебния кабинет и правителството на Борисов, за да рекламират европроекти

Рекламата на европейските фондове в българските радиа и телевизии е погълнала над 6 млн. лв., които също са дошли от ЕС. Това показват данни на правителството за изплатените от 6 август 2014 г. до 23 февруари т.г. средства по изпълнение на комуникационните планове на оперативните програми, съобщава в. "Сега". Цифрата ще набъбне, след като приключат договорите, тъй като медиите все още не са получили пълните си суми. Заради специфика на българското законодателство електронните медии не се явяват на конкурс, за да кандидатстват за тези пари. Съответните министри ги раздават по свое усмотрение.

Практиката европарите да се концентрират главно у 2-3 радиа и 5-6 телевизии продължава, показва анализът на справката. Най-много пари са влезли в Нова ТВ - близо 1.274 млн. лв., като 420 хил. лв. са за рекламиране на програма "Развитие на конкурентоспособността на икономиката", а 300 хил. лв. - на Програмата за развитие на селските райони. Следва я Би Ти Ви с 1.08 млн. лв. за рекламни клипове и репортажи. На техния фон държавната БНТ е значително по-скромна с 816 хил.лв. Същото се отнася и за БНР - то взема 318 хил. лв. - два пъти по-малко например от частното Дарик радио с 686 хил. лв. Немалко пари е получило и радио "Фокус" - 406 хил. лв. Почти 225 хил. лв. пък са преведени на телевизия "България он еър".

Лидерското място по раздадени пари за реклама си оспорват две министерства - на икономиката и на земеделието и храните. Ведомството на Божидар Лукарски е изплатило 1.56 млн. лв. главно на три телевизии и три радиа, които са предоставили програмно време за излъчване на рекламни клипове и репортажи. Министерството на Десислава Танева пък е дало 1.695 млн. лв. за популяризиране на дейностите по селската програма, като най-големите късметлии тук отново са НоваТВ и Би Ти Ви. Агроведомството все пак е "разбило" бюджета си и към по-малки медии - телевизия "Фен Ти Ви" например е взела 25 хил. лв. за излъчване на консултантски рубрики, "Фолклор ТВ" е получила за същото 50 хил. лв., радио "Веселина" - 25 хил. лв., радио "Тангра" - 16 хил., радио 1 - 12 хил.лв. Огромно перо от бюджета на земеделското министерство за реклама на еврофондовете е дадено на "Елит Медиа България" - 180 хил. лв. 

Екоминистерството е превело 1.18 млн. лв. за репортажи, половината от които са за двете частни национални телевизии, а за реклама на Оперативна програма "Техническа помощ" са заминали 1.08 млн. лв. Сред медиите, облагодетелствани от европари, са още "Медиа планинг груп" - 313 хил. лв. за информационни кампании на Програмата за развитие на човешките ресурси в печатните медии, както и "Обединение Логистика и събития", което е получило 106 хил. лв. за провеждане на събития по същата програма, но договорът му е за колосалните 1.8 млн. лв.