Кметът подписа договора за високоскоростното трасе

Трасето на BRT коридора е дълго 15 км, а строителството му ще струва близо 31 млн. лв.

Кметът на Варна Иван Портних подписа днес договор за реализация на високоскоростното автобусно трасе, т. нар. BRT коридор, който е част от проекта за Интегриран градски транспорт. Изпълнител е консорциум "Арма", а стойността на договора по този компонент е 30 828 240 лв. с ДДС. Трасето – около 15 000 м, ще осигурява бързо предвиждане с градския транспорт от "Владиславово" до "Бриз".

"Това е огромна крачка напред за реализацията на проекта. Въпреки всички спънки и съдебни процедури напредваме – вече имаме избран изпълнител за най-важния компонент и договорът е факт. Новото трасе, по което ще се движат автобусите и тролейбусите, ще осигури лесно предвиждане на варненци от най-западната до най-северната точка на града", обясни кметът Иван Портних.

Изработването на компонента ще бъде в две фази – идейна и техническа. В идейната фаза изпълнителят трябва да проучи два варианта на трасето на BRT коридора. Единият е от терминала в квартал "Владислав Варненчик" по булевардите "Константин и Фружин", - "Трети март" – "Янош Хуняди" – "Сливница" – "Христо Смирненски" – "Владислав Варненчик" – "Мария Луиза" – "Осми Приморски полк" – "Васил Левски" – ул. "Василаки Пападополу" до терминал "Бриз".

Втората възможност е от терминала в квартал "Владислав Варненчик" по булевардите "Константин и Фружин", - "Трети март" – "Янош Хуняди" – "Владислав Варненчик" – "Мария Луиза" – "Осми Приморски полк" – "Васил Левски" – ул. "Василаки Пападополу" до терминал "Бриз".

От особена важност при окончателния избор на трасето на BRT коридора ще бъдат възможностите за комбинация на спирките на автобусни и тролейбусни линии, както и лесното прехвърляне на пътници от една линия на друга.

Предвижда се по протежението на коридора - в двете посоки, да има нови 60 спирки. Те трябва да бъдат с понижени тротоари, за да осигурят възможност за лесен достъп на хора с увреждания, както и за майки с колички, до превозните средства на градския транспорт. Новите 70-те автобуси, също част от Интегрирания проект, и 30-те тролейбуса, осигурени по друг европейски проект, са оборудвани с платформи.

Целият проект "Интегриран градски транспорт" е по Оперативна програма "Регионално развитие” 2007-2013 г.”, на стойност 114 млн. лв.