Проверяващи шетат из магазините, следят за фалшиви намаления

Парите

06-01-2015, 12:11

Снимка:

© Pixabay

Автор:

VarnaUtre.bg

Всичко от Автора

Търговците трябва ясно да посочат процента на отстъпката, за какъв период и кои групи стоки се отнася

Хайки за фалшиви намаления в молове, хипермаркети и малки магазини започва Комисията за защита на потребителите. След голямото празнично пазаруване експертите ще проверяват дали примамливите обещания за 50, 60 и дори 70% отстъпка не са уловка. Търговците трябва ясно да посочат процента на отстъпката, за какъв период и кои групи стоки се отнася. Намалението може да важи от 1 ден до 1 месец, пише "Стандарт".

На етикета задължително трябва да фигурира и новата, и старата цена, като старата трябва да е била актуална поне един месец преди това.

Около 200 обаждания от граждани са получени на дежурните телефони в Комисията за защита на потребителите по време на коледните и новогодишните празници. Най-масово хората са искали да знаят дали определена стока може да се върне и да се възстанови сумата, за която е закупена.

"Според законодателството, когато стоката е закупена от търговски обект, търговецът няма задължение да я приеме обратно и да върне парите, дори и да не е използвана. Но това е въпрос на добра практика, има търговци, които дават възможност на потребителите в рамките на определен срок да върнат стоката или да я заменят с друга", уточни главният секретар на КЗП Иван Бъчваров. При онлайн пазаруването обаче клиентът има гарантираната възможност в срок до 14 дни да върне или замени закупена стока.

Комисията се е самосезирала и по сигнали за отчитането на тока. "Поискахме от компетентния контролен орган - Държавната комисия за енергийно и водно регулиране, да ни предоставят цялата информация, ако има жалби, свързани с удължени срокове на отчитането. Отделно извършихме проверки на 29-ти и 30-ти декември в ЕРП-тата", посочи Бъчваров. От офисите на ЕРП-тата е изискана информация на произволен принцип за сметките на определени потребители. До момента не са установени периоди на отчитане на електромерите, по-дълги от 31 дни.

"Ако има потребители, които са пострадали от подобно отчитане, моля те да се обърнат към нас, защото такъв случай може да бъде обявен за нелоялна търговска практика. Тогава има санкция от 15 до 30 хил. лв.", каза още Иван Бъчваров, цитиран от "Стандарт".