10 щури и успешни бизнес идеи

Животът

27-12-2014, 09:50

Снимка:

@pixabay

Автор:

VarnaUtre

Всичко от Автора

У нас все по-популярни стават фермите за произвеждане на биотор от калифорнийски червеи

Човек днес буквално може да си купи всичко. В борбата за клиенти фирмите ни заливат с различни стоки и услуги, а качеството отдавна не е решаващо за избора. При тази люта конкуренция често, за да се наложите на пазара, ви трябва наистина нестандартен подход. Ето и 10 щури бизнес идеи, които имаха успех през 2014 г. (Класацията е от www.therichest.com):

1. Домашен любимец, който не трябва да храниш

Хубаво е да имаш домашен любимец, но това е свързано с доста грижи. Трябва да го храниш, да го къпеш и да го разхождаш. Решение на този проблем е намерил предприемчивият американец Гари Дал още през 1975 г. Той започва да продава камъни като домашни любимци, заедно със специални инструкции. Всъщност истинският продукт е била точно книжката с указанията, в която е имало много карикатури и вицове. Благодарение на идеята си Дал забогатява. А книжката продължава да се продава все така успешно. И днес всеки може да си купи камък за домашен любимец срещу 19,95 долара (www.petrock.com).

2. Запази си място в Рая

„Ако светът свърши скоро... Религиозен ли си? Атеист ли си? Няма значение. Осигурете си добра основа с една земна застраховка. Запазете си място в Рая, просто за всеки случай.“ Така посреща посетителите сайтът, чрез който всеки може да запази за себе си или за свой близък място в Рая. Срещу 15 долара получавате сертификат за резервация, идентификационна карта, справочник за навигация и гаранция за възстановяване на парите, ако резервацията пропадне. И въпреки че според мнозина това си е чиста подигравка с религията, популярността на сайта расте ли, расте. (http://reserveaspotinheaven.com/).

3. Одеяло с ръкави

Какво ще кажете за одеяло с ръкави? Може да си купите само срещу 15 долара. При това на пазара има поне 9 модела, вкл. одеяло тип вечерна рокля, смокинг и дори... бански костюм. Необичайните одеяла станаха популярни през 2008-2009 г., но модата им още не е отминала. Оттогава досега са продадени над 30 милиона, а приходите надхвърлиха 500 млн. долара.

4. Храна за утеха

Откривател на необичайната услуга е Дейвид Строук, който работел в погребална агенция 27 години. През дългогодишния си опит той забелязал, че близките на покойника получавали толкова много цветя, че част от тях отивали на боклука. Затова му хрумнало, че едно домашно сготвено ястие може по-добре да утеши опечалените. Услугата явно се радва на добро търсене - в интернет се срещат десетки фирми, които предлагат доставка на храна за утеха.

5. Перфектната среща

Желанието на хората да срещнат вълнуващ представител от противоположния пол се оказва добра основа за бизнес. Такъв е случаят и с виртуалната игра „Фентъзи Дейтинг“ (http://www.fantasydatinggame.com/). В нея дамите печелят точки, като флиртуват, разменят си съобщения и се срещат с виртуални партньори. Необвързаните могат да сформират отбори и да печелят точки за тима.

6. Да запазим спомена за близките

Да носиш спомен от любимия човек до сърцето си... буквално. Все повече компании в САЩ предлагат необичайна услуга за близките на починалите. Опечалените могат да изпратят малка част от кремираните останки на починалия, а от съответните фирми ги запечатват в стъклена висулка като бижу.

7. Скулптора от сирене

Сара Кауфман е успяла да превърне творческите си умения в процъфтяващ бизнес - прави скулптури от сирене. Може би се питате кой изобщо се нуждае от гигантска миризлива фигура? Оказва се, че тези скулптури стават все по-търсени на различни фестивали за храни и вино, панаири, спортни събития и др.

8. Да се отървем от годежния пръстен

Авторът на тази бизнес идея е Джошуа Опермен. Когато самият той бил изоставен от годеницата си, отишъл да върне пръстена, но получил само 3500 долара, въпреки че първоначално платил 10 000. Джошуа бил много разочарован от обезценяването на бижуто и затова създал сайта за електронна търговия „I Do, Now I Don,t”. Чрез него всеки може да продаде бижута, диаманти и сватбени рокли на търг и така да си възстанови част от разходите. На търговеца се плаща такса, но сделката пак е по-изгодна от това, което клиентите биха получили в заложна къща или ако върнат украшенията в бижутерския магазин. По неофициални данни в сайта годишно се предлагат за продажба употребявани годежни и брачни пръстени за милиарди долари.

9. Стая на гнева

Със сигурност ви се е случвало да сте толкова ядосани, че да искате да счупите нещо. Това ви прави перфектните клиенти за „стаите на гнева“. Идеята е срещу скромно заплащане да изпотрошите с бухалка или стик за голф цялото обзавеждане в специално пригодена за целта стая. Такава вече има и в София. Срещу 15 лв. за 10 минути може да чупите различни дребни предмети като чинии, бутилки, чаши и дори малка масичка. Другата опция е за 20 минути на цена 30 лв., срещу което може да изпотрошите телевизор, монитор, клавиатура и др.

10. Да си наемем кокошка

Сигурно се чудите кой би искал да прави бизнес с кокошки наематели. Ами отговорът е прост - градските фермери, или по-точно тези, които се интересуват от фермерство в градски условия. Срещу 350 долара тези хора могат да наемат няколко кокошки пробно за шест месеца. Целта е да преценят дали си струва отглеждането им в градска среда.

 

Вече на пазара! Въздух от Родопите

 

През 2014 г. на пазара се появи една нетрадиционна стока с български произход - въздух от Родопите. В търговската платформа Ebay торбички с планинския въздух се предлагаха за 9 паунда. Продажбите продължиха няколко седмици, а на сайта бяха отчетени 10 сделки.

„Нашите планини се отличават с яркосиньо небе, облаци като от захарен памук и лек бриз с аромат на борова смола“, пишеше в обявата. Търговецът посочваше още, че всеки иска да избяга от забързаното ежедневие, за да се наслади на чист въздух и тишина, а Родопите са перфектното място за целта. Според човека, публикувал обявата, родопският въздух е 100% органичен и „ви потапя в дълбините на планината, за да освежи вашите идеи“.

Търговецът все пак е пояснил, че съдържанието в пакета може да се използва само веднъж. Освен това е добавил забележката - „Не го оставяйте отворено“.
Идеята да се продава въздух обаче съвсем не е нова. В големите китайски градове се предлага въздух в кутия от чисти селски райони. Миналата година това продаваше мултимилионерът Чен Гуангбаио, който е натрупал парите си от бизнеса с рециклиране. Той успя да продаде 8 милиона кутийки за по 5 юана и 50 цента само за няколко дни. Гуангбаио дари парите от продажбите на бедни селски райони в Китай.

 

Интересът към фермите за червеи расте

 

У нас все по-популярни стават фермите за произвеждане на биотор от калифорнийски червеи. По последни данни вече има над 2000 такива ферми. Желаещите да се захванат с този бизнес могат да получат финансиране по Програмата за развитие на селските райони. Таванът на субсидията е до 100 000 евро за първата година и постепенно намалява до 60 000 евро за петата година.

Хората, които отглеждат калифорнийски червеи, можеха да ползват субсидии и през миналия програмен период. Още тогава много хора кандидатстваха точно с такива проекти. Една от причините за наплива бе, че калифорнийските червеи се отглеждат много лесно, тъй като не боледуват. Освен това торът, произвеждан от тях, става все по-търсен. Цената също е сравнително добра. Един кубик се продава средно за 200-240 лева.

 

3500 долара за хотел под звездите

 

В туристическия сектор конкуренцията също е жестока. Единственият начин да бъдат привлечени платежоспособните клиенти е, като им се предложат нови усещания. Точно това е идеята на все по-популярните „хотели под звездите“.

Много богати туристи избират хотел „Амангири“ в Юта. В него шест апартамента предлагат тераси, на които можете да прекарате вечерта, пише Profit.bg. Не е изключено да чуете и воят на койотите, докато спите. Цените за различните апартаменти варират между 1500 и 3500 долара.

Веригата Blue Mountains Private Safaris в Австралия също предлага апартаменти със спалня на открито. Хотелите се намират по поречието на река Улондили. Така, докато спите, може да чуете воя на дивите кучета динго, а също и на други животни. Цената за вечер е 1317 долара.

Много популярен е и хотелът “Лас Вентанас” в Мексико. От терасата на мезонета там има има прекрасна гледка към планините. Освен това всички апартаменти са снабдени с телескопи, за да могат посетителите да гледат звездите. Цените варират между 1600 и 3780 долара за вечер.

 

Кафенетата с котки стават хит

 

През лятото тази година в чешкия град Карлови Вари отвори първото кафене за котки, съобщиха международните агенции. В първите седмици от откриването си то предизвика истински фурор сред местните жители. В кафенето между масите се разхождат много котета. Освен това специално за тях в заведението са оборудвани специални места за игра, ядене и почивка. Гостите могат да галят писаните, а процент от сметката им отива за благотворителност за бездомни домашни животни.

През ноември в Прага също отвори такова кафене. Идеята в заведенията да се разхождат писани обаче не е нова. Такива кафенета от няколко години има във Виена, Лондон и Париж. Заведения с котета не липсват и в САЩ. Любопитното е, че повечето животни в тях са намерени на улицата. Те обаче задължително се преглеждат редовно от ветеринар и имат необходимите ваксини.

 

Как да намерим пари за проекта

 

Щурите идеи за правене на бизнес са хубаво нещо, но реализацията им не може да мине без финансиране. Добрата новина е, че намирането на парите вече става по все по-разнообразни начини. Например чрез краудфъндинг (crowdfunding), или финансиране от тълпата.

„Чрез тази техника, основаваща се на доверието на хората, може бързо да бъдат привлечени пари, за да бъде подкрепен интересен проект“, пише проф. Здравко Райков в книгата си „Креативният бизнес“. В нея той разяснява начина, по който работи този модел, и дава много примери за нестандартни проекти, които чрез него са намерили финансиране.

Първата стъпка е да се създаде сайт, на който да представим проекта си. Другият важен момент е да се постараем линковете към електронната страница да стигнат до колкото се може повече хора. Целта е да се популяризира бизнес идеята. Обикновено в такива случаи на помощ идват доброволци, които даряват малки суми без съществено значение за тях. Така дори и проектът да се провали, загубите за тях не са големи.
Груповото финансиране вече е популярно в цял свят. Има и много групови платформи, които свързват хората с нестандартни идеи с потенциалните спонсори. Сред най-популярните платформи са Indiegogo.com, Kickstarter.com и др. Чрез тях се събират пари за най-различни каузи. Например безработният журналист Крейг Линдси е успял да събере 6000 долара, за да си плати два наема, вместо очакваните от него около 900. Много хора финансират така пътешествията си, хобитата си и др.

За дамите, които искат да уголемят бюста си, има дори специална платформа - Myfreeimplants.com. Сайтът генерира над 8 милиона посещения на месец, а някои кандидатки успяват да съберат около 10 000 долара за няколко седмици, става ясно от книгата „Креативният бизнес“.

Вече има и български проекти, които се възползват от краудфъндинга. Един от тях е на компанията Sponsia, съобщи Investor.bg. Компанията иска да създаде онлайн платформа, която да свързва организатори на различни събития и спонсори. Набирането на средствата започна в края на септември. В рамките на кампанията инвеститорите могат да влагат малки суми от минимум 10 паунда, а в замяна да получат акции от компанията. Целта на Sponsia е да събере 125 000 паунда, давайки на инвеститорите 10% от собствеността си.