Асоциацията за къмпинг: Решението не е в забраната, а в "Кемпер-стоп"

Туризъм

30-10-2014, 10:58

Снимка:

© Varnautre.bg / Архив

Автор:

VarnaUtre.bg

Всичко от Автора

Още по Темата:

Общината забранява каравани и палатки извън къмпингите

Може да се използват паркингите под "Пикадили парк" и пред БМФ, заяви председателят на асоциацията Стефко Пъргавелов

Отворено писмо до общинските съветници по повод предложението на общинския съветник Андрей Василев за забрана за разполагането на палатки, каравани или кемпери извън туристическите обекти с категоризация за къмпинг, изпратиха от Българската асоциация за къмпинг и караванинг.

"Така формулирано предложението говори за непознаване нз проблема, а там където то завършва, започва забраната. Този въпрос е регламентиран с поставянето на необходимия пътен знак. Логично си задавам въпроса, защо не се внесе предложение за забрана на паркирането по тротоарите във Варна? Може ли някои отделни случаи, да бъдат повод за възникването на такова предложение, респективно евентуално решение", пита председателят на асоциацията Стефко Пъргавелов. Според думите му къмпингуването в Европа е средство за алтернативен туризъм, свързано с опазването на околната среда и ограничаване на застрояването с големи хотели и унищожаването на най-красивите природни дадености.

Броят на къмпингите в Европа е 24938, във Франция 11020, Германия 2060, Италия 1574 и т.н., "Кемпер-стоповете" са над 100 000. Този алтернативен начин за почивка, пътуване с ползването на палатка, каравана или кемпер, придобива все по-голяма популярност. През България, всяка година се насочва увеличаващ се поток от Европа.

"Пристигащите във Варна, обикновено нощуват до паркиралите коли по оживените улици по обясними причини – страх от посегателство. От друга страна, тези туристи представляват един значителен финансов принос. За един туристически град, като Варна това не е без значение. Просто няма кой да им вземе парите. Същото се отнася и за българските туристи. За да бъда коректен, по отношение на данните за този вид туризъм, ще спомена, че само към една страна в Скандинавия през летните месеци се насочват към 50 000 кемпера и каравани, не споменавам палатките. Значителен туристически потенциал", казва още Пъргавелов.

Той посочва и как се решава този въпрос в други държави. В градовете се изграждат така наречените "Кемпер-стопове". Площи с големината на голям паркинг се ограждат и се осигурява достъп до вода, ток, място за изхвърляне на битови отпадъци и изпразване на химически тоалетни. Къмпингите обикновено са извън града и са допълнени от санитарни съоръжения. Хората ползващи този начин на туризъм и пътуване са обикновено с високо обществено съзнание, тоест знаят как се опазва природата.

"В района на Почивка, под "Пикадили парк" има огромен паркинг – готов "Кемпер-стоп". Просто да се подаде вода и ток и да се направи охраняем с бариера, а може да бъде и напълно автоматизиран. А защо не се популяризират и други. Например, паркинга пред БМФ – стои празен и е охраняем. Достатъчно е да се сложи знак и да се подадат GPS координати и се популяризират в интернет. Ето едно културно решение, достойно за град като Варна . Възможно е въвеждането на почасови паркинги с ниска цена от 22:00 до 06:00 часа и още много други. Накрая бих завършил с призив към общинските съветници – не бързайте да приемате решението за забрана. Не правете негостоприемен град Варна, а създайте условия за обратното. Ще бъдете положителен пример и за другите населени места в България", обобщава председателят на Българската асоциация за къмпинг и караванинг.