На косъм: Бързите влакове Варна-София и София-Бургас се движиха един срещу друг

Крими

29-10-2014, 22:08

Снимка:

Пресфото – БТА

Автор:

varnautre.bg

Всичко от Автора

Още по Темата:

Влак удари момиче на релсите в Русе

Движещите се с 25 км/час влакове спрели на 150 м, благодарение на машинистите и дежурния ръководител движение на гара Безмер

Два влака са спрели един срещу друг само на 150 метра. Това е станало в 17,12 ч в сряда на гара Безмер, твърди "24 часа", като се позовава на източници, близки до железницата. Това са ускорените бързи влакове (бившите експреси) от Варна за София и от София за Бургас. В 17,12 ч влак 8612, бившият експрес "Слънчев бряг", е приет на четвърти коловоз вместо на трети и се е оказал срещу влака Варна-София.
Спрени са от дежурния ръководител движение.

Шефът на "Холдинг БДЖ" Християн Кръстев потвърди инцидента. Той каза, че дежурният ръководител движение не е подготвил маршрута за приемане на влаковете.

"Той обаче се усеща и тръгва да подава ръчен сигнал за стоп. Влаковете са спрели на 150 м един от друг", обясни Кръстев. И каза, че ще награждава машинистите заради бързата им реакция.

Гарата е в ремонт и управлението на движението е в ръчен режим. Заради обновяване на жп мрежите в ръчен режим са 12 гари, които са "развързани" от системата за сигнализация и управление на движението на влаковете. "Заради това влизането на влаковете в тези гари е с 25 км в час, за да могат да реагират", обясни още Кръстев.

По-късно от НКЖИ отрекоха, че дежурният ръководител движение е виновен и заявиха, че се прави разследване.

Според шефа на Националната компания "Железопътна инфраструктура" Милчо Ламбрев е допусната човешка грешка. Маневреният стрелочник пуснал от едната страна влака на 4-и коловоз. Стрелочничката обаче не е завъртяла стрелката и насрещният влак е влязъл пак по този коловоз.

Стрелочничката била от 3 месеца на работа. Нямало е и втори човек, който да следи работата ѝ, тъй като имало недостиг на хора.
А инструкции има и те трябва да се спазват. По принцип имало и нареждане да не влизат в такива "развързани" гари по два влака едновременно.

„Това е било спазено - едната композиция е била влязла в гарата и е спряла, а насрещният влак е пуснат по-късно", обяснява Ламбрев. Така се елиминира възможността два влака да се движат един срещу друг и се увеличава времето за реакция.

Заради инцидентите в железницата служебният министър на транспорта Николина Ангелкова разпореди спешни мерки, създаден е и консултативен съвет, който да работи за безопасността в железницата. Една от тях е обучението на железничарите. Резултатите от тях обаче явно е рано да се появят.