Губим рекламни проекти за 16,7 млн. лв

Туризъм

28-10-2014, 06:51

Автор:

VarnaUtre

Всичко от Автора

Рекламата на родния ски туризъм за сезон 2014/2015 вече е изпусната

По нито един от основните 4 европроекти за туристическа реклама на България у нас и в чужбина не са реализирани почти никакви дейности. От осигуреното финансиране от 16, 712 млн. лв. са усвоени едва 162 000 лв. или 1% Сроковете за изпълнение и на четирите проекта изтичат на 9 април 2015 г.

Това съобщиха вчера от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) по време на Втората работна среща между туристическия бизнес и местната власт, която се провежда в Казанлък. На форума участват над 130 професионалисти от 16 общини, 24 туропе раторски фирми, преподаватели и студенти от Софийския университет "Св. Кл. Охридски", Нов български университет и Професионалната гимназия по лека промишленост и туризъм в Казанлък.

Първият от европроектите, които са на прага на пълен провал, е за целогодишна реклама на България по водещи паневропейски тв канали. Бюджетът по нея е над 6 млн. лв., но изпълнението е 0 лв.

Вторият проект е реклама на страната ни на целеви пазари - Германия, Румъния, Русия , Украйна, Полша и Швеция с бюджет 7,2 млн. лв. Изпълнението по тази кампания е едва за 109 000 лв.

По третия проект, който предвижда реклама с цел насърчаване на вътрешния туризъм в България и е с бюджет 3,150 млн. лв. са усвоени едва 52 745 лв.

Кръгла нула (0) е и еврофинансирането на участие на България в специализирани борси и изложения, макар по този европроект да е предвиден бюджет от 1 577 524 лв.
Рекламата на родния ски туризъм за сезон 2014/2015 вече е изпусната, в момента вече трябва да сме започнали да рекламираме морските си курорти за 2015 г. , но май и това ще изпуснем, коментира Димитър Попов, член на УС на АБТТА пред журналисти.

Липсата на активно държавно подпомагане и регулиране в сектора ще доведе до там страната ни да загуби пазари, на които традиционно България е стояла добре, коментираха туроператори, участници в срещата.

За пример те дадоха провалената възможност България да бъде домакин на годишната среща на американските туроператори /АСТА/, на която участват между 700 и 1000 чуждестранни компании. Българската държава обаче е отказала финансиране на форума - 1, 5 млн. лв. Затова пък Мароко веднага е приела домакинството на срещата, която допринася изключително много за популяризирането на дестинацията зад океана.

Тридневната работна среща между бизнеса и общините в Казанлък има за цел да популяризира националното туристическо предлагане и да очертае конкретни програми и проблеми, които местната власт и туристическите фирми да разработват и решават заедно. Предвидени са презентации на туристическия потенциал на всички общини-участнички в работата на форума - казанлък, Варна, Балчик, Исперих, Карлово, Кърджали, Пловдив, Русе, Разград, София, Свиленград, Стара Загора, Трън, Хасково и Хисаря.