Законът за туризма раздели Черноморието на Варна и Бургас

Туризъм

20-10-2014, 10:39

Снимка:

© Varnautre.bg / Архив

Автор:

Varnautre.bg

Всичко от Автора

Северното Черноморие трябва да залага на спортен, а Южното - на културен туризъм

България ще бъде обособена на девет туристически района, които трябва да се специализират в предлагането на различни продукти. Идеята е залегнала в приетия още преди година и половина нов Закон за туризма, но предстои тепърва да се реализира. Концепцията за районирането на страната вече е изготвена, като в края на миналата седмица бе представена на изложението "Планините на България - гостоприемство в четири сезона", съобщи "Капитал". В следващите дни предстои да бъде публикувана и за обществено обсъждане, съобщиха от икономическото министерство.

Черноморието - в два региона

В концепцията е предвидено българското Черноморие да бъде разделено на два региона - Северно и Южно, като съответно центровете им ще бъдат двата най-големи града - Варна и Бургас. Освен летния морски туризъм Северното Черноморие трябва да залага на спортен, а Южното - на културен туризъм, предвижда проектът. Отделен регион ще бъде София, която според концепцията трябва да залага на конферентен и културно-исторически туризъм. Река Дунав също е отделена в туристически регион с приоритет круизен и културен туризъм. Неин център ще бъде Русе, предвижда още концепцията.

Планини с различни приоритети

Четирите големи планини в страната - Рила, Пирин, Родопите и Стара планина, ще бъдат обособени в отделни региони, но освен планинския туризъм ще развиват и други продукти. Така например Стара планина трябва да заложи още на екотуризъм, Родопите - на селски, а Рила и Пирин, които попадат в един регион, ще развиват религиозен туризъм. В плана е залегнало още да се обособи отделно район Долината на розите, чийто център ще бъде Казанлък. Освен културно-историческия туризъм приоритет там е и балнеотуризмът. В отделен регион ще се обособи и Тракия с център Пловдив, където ще се акцентира на културен и винен туризъм, предвижда още концепцията.

Отделна реклама

Обособяване на България в отделни региони е залегнало в приетия преди повече от година и половина нов закон. Идеята всеки от тях да се специализира в определен тип туризъм и съответно да осъществява рекламата му, като една община не може да попада в два региона едновременно. Предвижда се създаването на местни структури, които да управляват регионите и да планират и извършват рекламирането му, които ще се наричат организации за управление. Тези структури няма да бъдат търговски дружества, а тип сдружения, в които ще участват местните власти и локални браншови организации както в туристическия сектор, така и на работодателите, на потребителите и др.