Работим 45 мин за литър бира

Новините

18-07-2014, 06:16

Автор:

VarnaUtre

Всичко от Автора

Заради дъждовете и ниските доходи пием с 6% по-малко пиво

Българите са започнали да пият по-малко бира. От началото на годината до сега потреблението е спаднало с 6 на сто, съобщи изпълнителният директор на Съюза на пивоварите в България Ивана Радомирова. Причините за по-слабото потребление са няколко - хладната пролет и лято, наводненията и намалението на семейните бюджети. Изследване на румънски производители показва, че у нас, за да си купи литър бира, човек трябва да работи 45 минути. В северната ни съседка необходимото време за заработване на литър пиво е 23 минути, а в Германия - само 7 минути. Заради по-слабата покупателна способност на хората у нас пластмасовите опаковки продължават да държат първенство като най-купувани. Делът на PET бутилките обаче намалява до 60% за сметка на бирата в кен, която вече заема една десета част от пазара. 25% от бирата, купена у нас, е в бутилки, а наливната е с пазарен дял 5 на сто. Увеличава се потреблението на евтини вносни бири в кенове, отчитат още от съюза. Вносното пиво заема около 7% от пазара, което е увеличение с четири пъти за последните пет години, каза Владимир Иванов, председател на СПБ. Основната причина тези бири да са предпочитани напоследък е в достъпната им цена, смята Марко Ниавро, който е шеф на една от големите фирми, членуващи в СПБ. 70 на сто от тези бири идват от Австрия, Германия и Полша, допълни той. Въпреки това останалите 93% от пазара се държат от фирмите, членове на съюза. Средно 74 литра бира изпива годишно всеки българин, което е под средното за Европа. Най-много кехлибарена течност се купува в Чехия - 144 л на човек, следвана от Германия и Австрия - съответно със 108 л и 107 л. През първата половина на годината най-често пиво у нас са си купували хората в Бургас, Варна и Русе, показват данни на СПБ. Бургазлийките са и дамите, които пият най-много бира. Все повече хора започват да предпочитат бирените миксове и безалкохолното пиво. Делът на миксовете вече е 3-4% от пазара, а бирата с ниско или нулево съдържание на алкохол има дял от 1%.