Начинаещ помощник-машинист управлявал влака с превишена скорост

Новините

13-07-2014, 09:51

Снимка:

БГНЕС

Автор:

VarnaUtre

Всичко от Автора

Около 2 милиона лева ще са щетите след инцидента

Помощник-машинистът, а не загиналият Венко Тодоров, е управлявал дерайлиралия влак с превишена скорост. При разчитане на скоростомера на влака е установено, че той се е движил със 100 километра в час при ограничение 40 километра в час, информират от Националната компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Тепърва ще се установява защо влакът се е движил с тази скорост.

Около 2 милиона лева ще са щетите след инцидента, съобщи директорът на БДЖ Християн Кръстев, цитиран от Нова телевизия.

Припомняме, вчера локомотивът и първите четири вагона от бързия влак София - Варна дерайлираха край гара Калояновец. При инцидента загина машинистът, имаше и ранени. Твърди се, че най-вероятната причина е несъобразена скорост на влака.

По думите на Кръстев наблизо е имало река и е можело да стане много по-тежка трагедия, ако влакът е паднал от моста в нея.

„Предвидено е всеки, който е подал жалба срещу нас, да бъде обезщетен", увери Кръстев.

До края на деня има вариант движението в района да бъде възстановено, информира още директорът на БДЖ./News.bg/

„Надяваме се до края на деня пътят за Бургас да бъде освободен и движението да стане нормално. За другия път - този към Варна, това ще стане в края на понеделник", обясни транспортният министър Данаил Папазов. Той очаква компетентните органи да се произнесат в следващите няколко дни, когато ще бъде направен цялостен анализ. 
„Засега всичко сочи към превишена скорост", поясни той.

Папазов уточни, че това е най-новият път на НКЖИ, открит само преди 60 дни и няма никакви видими повреди по цялата контактна мрежа и жп пътя.

На въпрос кой и как контролира скоростта, с която се движат влаковете, министър Папазов обясни, че всеки влак има автоматично управление на скоростта, което обаче водачът може да изключи поради различни причини.

„Доколкото разбрах от БДЖ, машинистът е бил изключително опитен и един от най-добрите. Помощник-машинистът обаче е съвсем нов и от няколко седмици е имал право да управлява влак, разбира се под надзора на машиниста", каза още транспортният министър.

Пострадалите пътници разказват, че влакът се е движил нормално и след инцидента спешните екипи и пожарната са дошли много бързо. Медиците в старозагорската болница обясняват, че състоянието на шок вече е отминало и увериха, ченяма риск за живота на никой от пострадалите.

Причина за смъртта на машиниста е травмата, получена вследствие на инцидента. Няма инфаркт или инсулт, които да обяснят станалата катастрофа, категорични са лекарите. Те уточняват още, че помощник-машинистът днес се чувства значително по-добре.