Машинистът, убил себе си и ранил 12, карал със 100 км/ч при разрешени 40

Новините

13-07-2014, 08:16

Автор:

VarnaUtre

Всичко от Автора

Окончателната причина ще се установи от разследването на следствието

Бързият влак от София за Варна дерайлира вчера около 15,17 ч на влизане в гара Калояновец недалеч от Стара Загора.

Локомотивът и четири от общо шестте вагона на композицията излязоха от релсите.

“При удара загина на място машинистът на влака Венко Тодоров, който имал 17-годишен стаж”, каза главният секретар на МВР Светлозар Лазаров. По-късно bTV съобщи, че вероятно на човека му е станало лошо и е починал още преди да стане катастрофата.

Причината за катастрофата е превишена скорост,

стана ясно, след като бяха извадени лентите с данните за скоростта късно снощи. Влакът се е движел със 100 км в час при ограничение 40, съобщи за “24 часа” шефът на НКЖИ Милчо Ламбрев. Информацията бе потвърдена и от зам.-министъра на транспорта Антон Гинев.

“Като гледам как са на хармоника вагоните, с 40 км в час, колкото е ограничението, не би трябвало да изглеждат така. Окончателната причина ще се установи от разследването на следствието, НКЖИ и на звеното за разследване на инциденти в транспорта. Все пак, като гледам вагоните, си мисля, че това е малката беля. Можело е да стане много по-страшно”, коментира пред в. “24 часа” зам.-министърът на транспорта Антон Гинев.

Той има дългогодишен стаж в железниците, бил е и шеф на НКЖИ. Стрелките, сигнализацията и автоматиката са работели, обясни още Гинев. Повреда в локомотива и отклонение на насочващите стрелки заради жегата са другите версии, които бяха коментирани.

На влака бе направен и оглед с хеликоптер.

Помощник-машинистът е сред най-тежко пострадалите. Той е в болница със скъсани коленни връзки на единия крак, счупени ребра и съмнения за спукан далак, но няма опасност за живота му, научи още “24 часа”.

Превозната бригада на влака е била от жп депо в Пловдив.

Други 11 души са ранени, шестима от тях по-тежко. “Те са настанени в старозагорската болница “Проф. д-р Стоян Киркович”. Няма опасност за живота на нито един от тях”, каза областният управител на Стара Загора Живка Аладжова, която също дойде в Калояновец.

Една от пътничките е с травма на главата. Някои от по-леко пострадалите били изпратени в болницата в Чирпан.

“Чух страхотен трясък. После вагонът подскочи.

Най-напред помислих, че е избухнала бомба”,

сподели Галина Трифонова от Дългопол, която пътувала в първия вагон заедно с 14-годишния си син.

За страхотен трясък разказваха и ромите от махалата в Калояновец, която е близо до жп линията. Те първи се притекли в помощ на пострадалите.

“Започнахме да вадим хората от вагоните, имаше окървавени пътници, мнозина от тях плачеха”, разказа Андрей Красимиров от Калояновец.

Той бил сред първите, които отишли при ужасените хора. “За да вадим хората, се наложи да чупим прозорците на вагоните с камъни”, каза Андрей. 

 

 Мъжът обаче не скри разочарованието си от това, че пристигналите по-късно полицаи изгонили ромите и дори ги заподозрели, че са отишли да крадат в обърнатия влак.

Бързият влак дерайлира на стрелката, която е на входа на гара Калояновец откъм Пловдив. Най-напред от релсите изскочил електровозът, който се обърнал на лявата си страна на няколко метра от линията.

Следващите четири вагона с пътници го подминали и спрели малко по-напред, като застанали перпендикулярно на линията, казаха очевидци.

Мястото е на метри от моста на река Сазлия. “Цяло чудо е, че влакът не е паднал в реката”, коментираха вчера железничари.

Една от версиите е, че тъкмо високата скорост е станала причина за катастрофата. На гарата обаче коментираха, че влакът е пътувал по разписание и не е имало причина да се

движи с по-висока скорост, за да наваксва някакво закъснение.

Още вчера специалистите бяха категорични, че стрелката на гарата не е причина за катастрофата.

Заради ремонт на коловоза в района, по който обикновено минава влакът, композицията влизала в гарата по друга линия, но това нямало отношение към случилото се.

По неофициална информация във влака са пътували около 160 души. В последния вагон имало

20 деца, които отивали на лагер на морето, но за щастие те не са пострадали.

Около час и половина след катастрофата пътниците продължиха по маршрута си с автобуси, изпратени от БДЖ. Движението по жп линията Пловдив - Стара Загора вчера бе спряно, като дори бе изключено и напрежението от контактната мрежа. Всички бързи влакове, които минават през Стара Загора, се отклоняват по обиколен маршрут.