Хотелиери готови да плащат за визите на руските туристи

Искат и държавата да отпусне спешно 10 милиона лева за реклама

Българският бизнес е готов да доплати за транзитните визи на руските туристи, които са принудени да заобиколят Украйна заради кризата, пише "Стандарт". Групите, пътуващи с автобус, избират маршрут през Унгария и Словакия. На руснаците обаче са нужни транзитни визи, за да минат през тези страни. "Искаме да спасим сезона, затова сме готови да поемем допълнителния харч", каза Димитър Димитров, председател на регионалната браншова организация на хотелиерите и ресторантьорите в Добрич. Той призна, че засега сезонът стартира по-слабо от очакванията, но смята, че в последната минута ще бъде спасен.
Проверка показа, че туроператори и хотелиери, работещи с детски групи, които имат голям дял сред туристите в региона, в момента са в Русия, за да предложат изгодни условия и попълнят записвания в последната минута. Според Димитров 40% е заетостта на хотелската база в момента. "Имахме подозрения, които се потвърдиха - част от руските държавните служители се възползват от възможността да почиват в Сочи и Крим с предоставени им от държавата ваучери. Но има и много от тях, за които сме сигурни, че ще дойдат в България, защото ние предлагаме евтин туристически продукт и добро качество", убеден е браншовикът.

Държавата спешно да пусне 10 млн. лв., заделени за реклама, зоват от туристическия бранш

Хотелиери и ресторантьори от морските ни курорти все още са притеснени за приходите от летен туризъм заради дъждовния юни и кризата между Русия и Украйна. Маркетингът на конкурентни страни като Турция, Гърция, Испания и Тунис също доведоха до по-слаби записвания у нас към момента. Затова държавата трябва да вземе спешни мерки за добра реклама на страната ни, настояват от бранша.

Туристическият сезон започна с лоши резултати, а прогнозите никак не са добри, признават хотелиерите и по Южното Черноморие. До момента анализите показват поне 20% спад на туристите.

Освен на руския сътресение има и на западните пазари - Германия, Англия и скандинавските страни. "Очевидно има пренасочване на туристите от Западна Европа към други дестинации", коментира шефката на Съюза на собствениците в Слънчев бряг Елена Иванова.

Държавата трябва спешно да организира маркетингова кампания, с която да промотира родното море и забележителности. Само по този начин страната ни може да отвърне достойно на стратегията на гръцките ни конкуренти за лимитирани цени край плажа. Финансова инжекция за национална реклама и промотирането ни като дестинация е належаща и за спасяването на летния сезон. Единственият шанс е държавата бързо да инвестира в реклама на пазари, чиито туристи планират ваканцията си в последната минута. Такива са българите, балканците, както и скандинавците, германците и англичаните, обясниха от бранша.

В държавния бюджет за тази година бяха заложени 10 млн. лв. за реклама и промотиране на сектора у нас и в чужбина, но средствата така и не бяха отпуснати въпреки песимистичните прогнози за лятото. Още в началото на годината заедно с подготвената стратегия за туризма МИЕ е заявило сумата за маркетинг. Тя обаче все още не е отпусната.

Да покажем забележителностите ни

Важно е и по какъв начин ще се изхарчат предвидените средства, категорични са хотелиери и туроператори. Според тях традиционните канали, които страната ни ползва, като големи международни телевизии, не дават нужния ефект. Вместо това трябва да се дадат пари за промотиране на природни и културни забележителности и спа продукти, към които българите и балканците имат огромен интерес.

Средствата са изключително необходими и за посолствата ни зад граница, за маркетингови кампании по места, както и чрез мрежата на големите туроператори, които знаят как да вложат така средствата, че да увеличат броя на туристите у нас.