Звездите на хотелите не означавали качество

Туризъм

22-04-2014, 14:17

Снимка:

Varnautre.bg/архив

Автор:

varna.utre.bg

Всичко от Автора

Категоризирането трябвало да се извършва от бранша, не от държавата

Звездите на хотелите вече не са свързани с качеството на услугата. Единната система за разпознаване на хотелите е отменена от Световната организация по туризъм през 1999 година.

"В целия свят вече се знае, че звездите не означават качество. Звездите са категоризация на количествени данни – брой легла, размер на стаите, коридорите. Качеството го дават клиентите", обясни Румен Драганов от Института за анализ и оценка на риска в туризма.

Той коментира темата, след като в предаване на Нова ТВ, беше показана историята на туристи, които на Великден останали без вода в четиризвезден хотел, за който са платили стотици левове, освен това и самите условия не отговаряли според тях на звездите на хотела.

Според него системата за категоризиране на хотелите в България е абсолютно сбъркана.

"Първо тя не трябва да се извършва от държавата, а от бранша. Браншът контролира бранша", обясни Драганов.

Според Богомил Николов от Асоциация "Активни потребители" пострадалите от лошите условия в хотела могат да заведат колективен иск. В случая с хотела без вода хотелиерът е можело да плати компенсация на туристите, а след това да търси компенсация от ВиК.