60 милиона загуби от несъбрани данъци в общината

Има фирми-длъжници на които никога не е правена ревизия

Близо 60 милиона лева има да събира община Варна от недобросъвестни данъкоплатци, съобщи днес кметът Иван Портних, който в последните дни уволни трима от шефовете на финансови дирекции в администрацията и двама шефове на отдели. Новите рокади идват след първата вълна на уволнения, когато още в началото на мандата си тръгнаха 20 висши общински чиновници.

Сумата била натрупана от 2009 година до днес, какъвто е периодът на давността. Милионите от дълговете по-стари от този срок, са безвъзвратно загубени поради лошите практики във финансовите и правни дирекции в общината, категоричен е кметът. Сумата на загубите възлиза на стотици милиони.

"Прави впечатление, че има фирми с огромни дългове към общинския бюджет, на които никога не е правена ревизия", каза още Портних.

Именно върху длъжниците от 2009 година - най-близката до срока на давността, ще бъде поставен акцента за събиране на огромните задължения сега. Кметът е недоволен и от компютърната програма с която досега са управлявани събиранията на хазната. До два месеца в общината ще заработи нова, предоставена от министерството на финансите, която ще е във връзка с всички институции в страната. Данъци отново ще могат да се плащат във всички бюра на "Информационно обслужване".

"Беше даден шанс на много хора, но всеки, който не е готов да работи с темповете и да върви към амбициозните цели, които сме си поставили, ще си тръгне от общината", каза кметът и даде заявка за нови уволнения. Така той отговори и на въпроса дали ще бъде сменен главният архитект Петър Йорданов. Междувременно Varnautre.bg научи, че Борислав Игнатов вече не е сред кандидатите за поста, сред тях обаче остава главният архитект на "Аспарухово" Виктор Бузев.