Италианци ще строят морския "Южен поток"

Строителството на сушата започва юни, а в морето през есента

Италианската компания "Сайпем" ще строи морската част от газопровода "Южен поток", съобщава Maritime.bg. Договорът е подписан между изпълнителния директор на "Южен поток транспорт" и вицепрезидента на "Sajpem S.p.A." в Амстердам.

Морският газопровод ще се състои от четири успоредни тръбопровода с дължина по 931 километра през Черно море, от Русия до България. Всеки от тръбопроводите ще бъде съставен от над 75,000 отделни тръби, заварени една за друга на борда на специален тръбополагащ плавателен съд и положени на морското дъно на дълбочина до 2,200 метра. Споразуменията със Сайпем обхващат проектиране и изграждане на Тръбопровод 1, изграждането на плиткводните морски участъци, пресичането на брега и излизането на сушата и свързаните с четирите тръбопровода съоръжения.

Два плавателни съда на италианската компания ще полагат тръбите:

"Кастро Сей", плавателен съд за „S“-тръбополагане, подходящ за полагане на тръби в плитко- и дълбоководни участъци;
"Сайпем 7000", плавателен съд за „J“-тръбополагане, подходящ за полагане на тръби в много дълбоки участъци, който вече е изградил газопровода „Син поток“ в Черно море.
За пресичанет на брега ще бъдат построени четири микротунела на руския и българския бряг, всеки от които с дължина над 1 километър. Тези тунели позволяват изграждането на газопровода без съществени строителни работи на повърхността на плажа и в плитките участъци, с което се съхраняват руският и българският брегове и се смекчава въздействието върху околната среда.

Строителството започва през юни 2014 г.

Дейностите при излаза на сушата започват през юни 2014 г. с подготовка за строителството на микротунелите в Русия и България.
Строителството в морето ще започне през есента на 2014 г. През септември 2014 г., първите тръби ще се заваряват по 4 наведнъж на борда на Кастро Сей, за да образуват така наречените четворни заварки, с дължина 48 метра. През ноември 2014 г., плавателният съд "Кастро Сей" ще се придвижи до морските води край Русия, за да започне полагането на тръбите в морския участък. В края на годината, по-големият плавателен съд S7000 ще поеме полагането тръбите, а Кастро Сей ще се придвижи до българското крайбрежие за да продължи на четворните заварки.
На борда на S7000, 48-метровите четворни заварки ще се поставят вертикално в голяма кула (кула за полагане във формата на „J“) и ще се свързват към основния тръбопровод преди да бъдат спуснати към морското дъно. Този метод се нарича „J”-тръбополагане, предвид на формата на тръбата, когато се спуска на морското дъно.

Изграждането на първия тръбопровод ще продължи до третото тримесечие на 2015 г., така че завършеният тръбопровод от Русия до България ще започна започне да функционира към края на годината.