Държавата хариза 2 милиона на фирма с един служител

Парите са предвидени за туристическа реклама на страната

Един-единствен служител, но пък в лъскав офис, ще прибере над 2 милиона за туристическа реклама на страната ни, пише "Стандарт". Това се крие зад фасадата на компанията "Д-р Бранд", която се облажи с поръчката на икономическото министерство. Подаръкът е направен от заместник министъра на икономиката Бранимир Ботев.

Милионите са предвидени да бъдат усвоени само за месец, като фирмата се ангажирала да пусне предавания и реклами по телевизиите, които да убедят българите да почиват в родните курорти.

Кампанията предвижда да се направи ефективно и гледано телевизионно предаване по национална телевизия, което да накара българите да изберат родните курорти за ваканция. Как обаче ще стане това, когато "Д-р Бранд" няма договор с нито една от големите национални телевизии, които бяха отстранени или класирани на следващите места в търга, не е ясно. "Д-р Бранд" дори няма собствен сайт, на който да презентира дейността си. 

Освен самото предаване в изискванията на поръчката са включени и рекламни спотове по още три телевизии. Остава загадка как никому неизвестната агенция е надвила най-големите рекламни агенции. Това знае единствено зам.-министър Бранимир Ботев, който сложи подписа си под избора.

Странният ход на Бранимир Ботев като зам.-министър на икономиката с избора на неизвестната фирма "Д-р Бранд" в конкурса за вътрешна реклама може и да е предизвестен, твърдят хора от бранша. Те припомнят, че преди да се сдобие с държавния пост, той докара почти до фалит винарната "Розова долина". Тя дори бе обявена за продан заедно с царската вила в карловското село Баня.

От туристическия бранш се оплакват, че през последната година страната не се рекламира на нито един от важните пазари. Харчели се луди пари, без да има ясна визия и стратегия за ефективното им разходване. Според мнението на туроператори е знаково, че въпреки законите, националният съвет по туризъм не е свикван вече цяла година.