Стартира последният етап от канализацията на Виница

Мисия Варна

05-02-2014, 13:31

Автор:

VarnaUtre.bg

Всичко от Автора

Хората, които живеят във Виница, отдавна очакват решение на проблемите с канализацията, затова положихме много усилия това да стане факт, каза кметът

Проект за над половин милион лева за завършване на канализацията на квартал Виница стартира днес. Кметът Иван Портних присъства на първата копка на дейностите, с които канализационна мрежа на квартала ще бъде завършена на 100%. Инвестицията е на стойност 576 293,94 лв. с ДДС. Средствата са осигурени от ПУДООС - като безвъзмездна финансова помощ за изграждане на екологични обекти. В края на юни строителните дейности трябва да бъдат приключени.
Проектът във Виница обхваща седем канализационни клонове - по улиците "Мария Бацарова", "Венчан", "Овеч", "Морски звуци" и "Цар Борис III“. Изпълнител на обекта е "Девня Трейд" ООД, надзорът е възложен на „Трафик холдинг” ЕООД.
"Хората, които живеят във Виница, отдавна очакват решение на проблемите с канализацията, затова положихме много усилия това да стане факт. В края на миналата година започнахме изграждане на последния етап на канализацията в село Тополи - инвестиция също за над половин милион лева, отново осигурени от Европа. Там проектът трябва да бъде завършен до края на март и селото да получи 100% реализирана канализационна система", обясни Иван Портних. Той припомни, че активно се движи и работата по тласкателя на Акациите.
"Ще работим още по-усилено за привличане на европейски средства в новия програмен период. Знаете, че един от основните ни приоритети е осигуряване на проектна готовност, защото, за да имат успех усилията ни, трябва да реагираме бързо. Ще илюстрирам това със следния пример – успяхме да кандидатстваме с готови технически проекти за над 150 млн. лв. пред междуведомствената комисия по фонда "Растеж и устойчиво развитие на регионите". Така че, важно е общината да бъде в проектна кондиция, за да използваме всяка възможност за привличане на допълнителни средства за Варна", подчерта кметът.