Купуваме билети за влака по електронен път

Информационна система за билети позволява визуален избор на спални и седящи места

Централна информационна система, която обхваща процеса по издаването на билети от начало до край заработи за първи път в "БДЖ – Пътнически превози". Тя предлага бърз, лесен и модерен начин за закупуване на ЖП билети, независимо от местонахождението на пътника, уточниха от пресцентъра на транспортното ведомство. "Успешното завършване на първия етап от разработката и внедряването на системата отваря нова страница в политиката на "Холдинг БДЖ" за обслужване на пътниците", отбеляза Папазов. Той обясни, че първоначално тя стартира с дванадесет влака, движещи се по-основните търговски направления, които обхващат общо 55 гари.

Системата позволява визуален избор на спални и седящи места, съгласно композицията на всеки влак. Разплащането се осъществява по електронен път с най-масово разпространените кредитни и дебитни карти. Билетът се получава на електронната поща на регистрирания клиент и трябва да се разпечата на хартиен носител.

Темпът на натрупване на загуби в БДЖ е значително намален. Това съобщи транспортният министър Данаил Папазов по време на представянето на пилотна система за онлайн резервация и билетоиздаване."Общите задължения на компанията от около 704 млн. лева в началото на юни, вече са намалени на 625 млн. лева към края година", каза още министърът. По думите кредиторите и ръководството на "Холдинг БДЖ" водят активен диалог, като вече са подписани споразумения за разсрочване на задълженията с Алианц България и DEPFA Банк. Плащанията към кредиторите са не само на лихви, но й плащания по главници, в размер на 66 млн. лв.