"Общинските паркинги" разменят 50 души на заплата срещу 400 бона

Мисия Варна

20-05-2013, 13:21

Снимка:

© Varnautre.bg / Архив

Автор:

Varnautre

Всичко от Автора

Още по Темата:

Трима в общинските паркинги бездействат на заплата, искат щат за още 50

Докладът бе поискан от съветниците, според които вместо да се раздува щата е по-добре да се дадат пари за камери, бариери и паркомати

Минимум 380 000 лв. и забавяне до 9 месеца заради обществената поръчка и безплатно паркиране до началото на следващата година - това сочи проучване на възможностите за максимално оптимизиране на щата от предприятието "Общински паркинги и Синя зона".

След като на 18 април на заседание на комисията по структури към градския парламент, шефът на звеното Младен Иванов обеща до седмица да представи анализ за дейността и по-модерни варианти за таксуване и пазене на местата за паркиране, повече от месец по-късно, анализът се появи на сайта на община Варна. Документът бе поискан по предложение на председателя на комисията, Владимир Тонев, според когото вместо да се назначават 50 човека на щат е по-добре да се дадат пари за камери, бариери и паркомати.

Според изготвения доклад, ръководството е проучило 3 оферти за автоматични паркинг системи, за да се намалят с 40 първоначално предложените раздути бройки. "В зоната "Крайни квартали" и в зоната "Квартали" се очаква да има спад на броя на клиентите, поради липсата на постоянно физическо присъствие. Ще бъдат съкратени и 40 работни места. В плана за приходи и разходи за 2013 и 2014 е заложена автоматизация и контрол на процеса на б паркинга, подобна на тази която действа в момента на паркингите "Мусала" и ЖП Гара", гласи още документът.

Същевременно е приложена и икономическа обосновка за планирани приходи и разходи за 2013 г. и 2014 г. на общинското предприятие във варианта с повече служители. Според нея, бюджетът на дружеството до декември е в размер на 183 540 лв, от които 173 540 лв. са заплати и осигуровки и 10 000 лв. за издръжка. Тези изчисления обаче са за одобрената структура на предприятието от 25 служители. За нормалната работа на предприятието и предвид денонощния режим на паркингите е необходимо структурата да бъде от 55 служители, твърдят от ръководството.

"По-точна прогноза за очакваните приходи за 2014 ще може да бъде дадена от мениджмънта на ОП "Общински паркинги и синя зона" през последното тримесечие на 2013 г.", се казва по-надолу в документа. Очакваните приходи за 2013 г. са в размер на 453 432лв., а за 2014 г. - в размер на 705 072лв.

Разходите за полагане на хоризонтална и вертикална маркировка, ремонт на паркингите и поставяне на пътни знаци и указателни табели са калкулирани на база моментното състояние на паркингите, като по-точна калкулация на така посочените разходи ще може да бъде направена, когато бъдат изготвени количествено-стойностни сметки. Планирано е КСС да бъдат извършени до 15 юни, за да могат да бъдат заложени в актуализацията на Бюджет 2013г.

Планираните еднократни разходи за 2013 г са в размер на 99 818 лв., а за следващата година са в размер на 61 520 лв. Разходи за издръжка предвидени за 2013 г. са в размер на 278 634 лв.,  а за 2014 г. - 462 465лв. 

Въпреки критиките на общинските съветници преди месец, че шефът на общинските паркинги и двамата му подчинени са вземали заплати, а нищо не са правили, тъй като не е била приета структура на предприятието, от качения на сайта на общината документ става ясно, че дейност от януари до юли тази година все пак има.

Шефът на звеното е назначен на 17 декември миналата година. В началото на януари е подписан договор и с главен счетоводител, а технически сътрудник е назначен на първи април. От януари досега е предприятието се е вписало в регистър Булстат, открило си е фирмена сметка и спесимен в ЦКБ. Не е ясно дали вече е разработено длъжностно и поименно разписание на длъжностите и работните заплати, както и на длъжностни характеристики. Към липсата на длъжностни характеристики и обосноваване на дейността бяха насочени едни от основните критики на общинските съветници през април.