Кирил Йорданов пак пише писмо, този път отговаря на премиера

Мисия Варна

07-04-2013, 14:01

Снимка:

© БГНЕС

Автор:

Varnautre

Всичко от Автора

Още по Темата:

От общината не давали сметките за ремонта на "Владислав"

Бившият кмет на Варна отговаря чрез писмо до медиите на въпроса на Марин Райков, който пита защо от 89-та година никой нищо не направи за булевард "Владислав"

Поредно писмо на Кирил Йорданов получиха медиите. Този път екскметът се е засегнал от думите на служебния премиер. Защо от 89-та година никой нищо не направи за този бул. "Владислав", попита Марин Райков зам.-кмета по строителството Богдан Караденчев, докато течеше инспекция на варненския булевард. "Няма средства", бе отговорът на Караденчев. Засегнат от премиерските думи, в своя защита Йорданов пише за направеното през години за и около този булевард. В словоизлиянието си засяга и болната тема бул."Трети март". 

Ето и обръщението  на Кирил Йорданов по повод премиерската констатация:

Репликата ми е по повод на констатацията на служебния премиер Марин Райков от 5 април, че никой от 89-та не си е мръднал пръста за бул."Владислав Варненчик” във Варна.

Нормално е г-н Райков, поради неговата отдалеченост в последните години от България и съответно – от Варна, да не разполага с точната информация за обекта, чието преасфалтиране инспектира на 5 април. Затова, като кмет на общината от октомври 1999 г. до март 2013 г., съм длъжен да припомня на варненци онова, което през посочения период беше сторено за и около този булевард – като част от общата философия на организацията на движението в града.

Всяко едно от кръстовищата по цялото протежение на бул. "Владислав Варненчик", който сега се преасфалтира - от кръстовището пред пощата, през кръстовището при Образцов дом, пред Експресбанк, пред старата автогара, при Мол Варна и Елпром до кръстовището на този булевард с булевард "Република", беше основно реконструирано с нови подземни комуникации, с допълнителни ленти за движение, с нови светофарни уредби, с промяна на организацията на движението по целия булевард. Нещо повече - двустранно, беше подменено и уличното осветление не само по протежението на този булевард, а по цялата дълга транспортна връзка от летището до к.к. "Златни пясъци", десетки километри ново улично осветление само по това направление!

С цел да се осъществи новата организация на движението -специално в този район, която да облекчи натоварения трафик при западното влизане/излизане от града точно по този булевард, реконструирахме и напречните на "Владислав Варненчик" булеварди – "Академик Сахаров", "Христо Смирненски", "Република", "Атанас Москов".

Изградихме и бул. "Девня", паралелен на "Владислав Варненчик" – с две платна, с по две ленти на движение в двете посоки, който се превърна в скоростна алтернатива на "Владислав Варненчик" и, разтоварвайки въпросния централен булевард, се превърна в бърза връзка между центъра на града и районите "Младост" и "Владиславово", където работят и живеят над 200 000 граждани!

А бул. "Девня" беше планиран и изграден тъкмо с тази цел - да бъде възлова артерия с кръгови кръстовища, с връзки към ул. "Атанас Москов" до "Метро", към района на Пивоварния завод, към околовръстния път – със съоражения тип магистрала, и със специалното отклонение от магистралния път София – Варна към Бизнесцентъра.

Цялото това пътно строителство се осъществи като елемент от общата стратегия за разтоварване на транспортния натиск върху централния бул. "Владислав Варненчик" – един от най-красивите стари варненски булеварди. Новото пътно строителство, известно в града като пробивът от стадион "Спартак" към бул. "Цар Освободител" и към ВиК, имаше същата задача.

Няма спор, след цялото това огромно строителство, съпроводено от изграждането и на десетките нови светофарни уредби, би било добре булевърдът да бъде цялостно преасфалтиран. Но – собствените ни средства стигнаха за изпълнението на етапите, които описах.

Притеснява ме обаче нещо друго - фактът, че изграждането на бърза лента по бул. "Владислав Варненчик" е предвидено в средствата по големия европейски проект за градския транспорт, който вече се изпълнява. А това ще бъде съществена промяна в договорените и подписани условия на проекта, което пък - от своя страна, може да доведе до загуба за Варна на средства от проекта.

Във връзка с това, добра алтернатива на правителствените средства, отпуснати за бул. “Владислав Варненчик”, би била инвестиция за реконструкцията на бул. "Трети март" - нещо, което от години предлагам на правителството. А, тъй като бул. "Трети март" наистина е в тежко състояние - задно с бул. "Сливница" и Южното платно от "Сливница" до "Владислав Варненчик", бяха предвидени от община Варна за строителство през тази година, със собствени бюджетни средстава. Във връзка с това, добра алтернатива на правителствените средства, отпуснати за бул. "Владислав Варненчик", би била инвестиция за реконструкцията на бул. "Трети март".