Таксита на шествие от Терапията до Катедралата

Животът

02-03-2013, 14:40

Снимка:

© Varnautre.bg

Автор:

Varnautre

Всичко от Автора

Едва 20 жълти коли се включиха в шествието

Точно 20 жълти коли успяха да се съберат преди началото на протестното автошествие на таксиджиите във Варна. Това беше минимума, който организаторите си бяха поставили, за да се проведе изобщо протеста. Около 14:20 часа такситата ескортирани от полицейски коли тръгнаха  от Терапията по бул. "Левски",оттам по "Осми приморски полк" за да стигнат до Катедралата. 

Исканията на таксиметровите шофьори са за по-ниски цени на горивата, по-евтини винетки и промяна във възрастта на автомобилите, с които имат право да возят клиенти. Чуха се и гласове, че намаляване на цената на горивата нямало как да има, защото се вдигали в световен мащаб. Затова таксиджиите трябвало да имат възможност да вдигат тарифите според покачването на цената на горивата. Сред протестиращите има представители на всички таксиметрови компании във Варна. 

Докато шофьорите изчакваха да се съберат, помежду си коментираха, "че на маса са много силни, но когато трябват дела - работата е друга". Те подвикваха и на свои колеги, които преминаваха покрай тях, возещи клиенти. Преди началото на шествието, 4-5 таксита уж дойдоха да подкрепят колегите си, но си тръгнаха в момента, в който получиха поръчки. 

След като стигнаха до Катедралата бяха извадени и плакатите с исканията. ДДС за горивата да стане 16%, настояват таксиметровите шофьори. Освен това искат при данъчното облагане да имат 80% признати разходи, кактои възрастта на колите с коит имат право да возят да стане от 10 на 15 години. 

Кризата във Варна се отразила много сериозно на таксиметровия бранш. От както е започнала от 2400 таксита в морския град са останали 1500, разказа един от протестиращите. Товарните таксита от 300 пък са останали 100. За тях единствените претенции са да отпаднат линзионните им режими, каквито няма в цяла Европа, аргументираха се недоволните. Те настояват и винетките да са от дата до дата, както и да има междинни за товарните коли с по-малък тонаж.