Екскурзоводите пропускат Варна

Мисия Варна

07-02-2013, 17:41

Снимка:

© Varnautre.bg / Архив

Автор:

Росица Колева

Всичко от Автора

За да си спестят неприятности, браншовиците водят туристите в Несебър

Родните екскурзоводи все по-често прескачат Варна и предпочитат да водят туристите в Несебър, научи Varnautre.bg.

От центъра до Морска гара пътят е дълъг, особено ако трябва да се върви при 35 градуса през лятото; ако тръгнат с такси, чужденците често биват измамени; около Римски терми са струпани казани за боклук; заради лошата инфраструктура в града по-възрастните туристи рискуват да счупят крак, изброяват негатив след негатив браншовиците. Единственото, което можело да се види набързо и безпрепятствено и то ако туристите не бъдат отарашени от джебчийки, оставала Катедралата. 

Именно за да си спестят главоболия, екскурзоводите предпочитат да водят групите си по Южното Черноморие. Като алтернтива на Варна е избран Несебър. Там има какво да се види и всичко е събрано на едно място, обясняват гидовете. Според тях допълнителен спад на туристопотока във Варна идва и от това, че на всеки полет във Варна летище Бургас посреща два.

Подобно на браншовиците темата коментираха и съветниците от комисията по търговия и туризъм към местния парламент на Варна по време на днешното си заседание. "В курортния комплекс "Чайка", например, е опасно за пешеходците да ходят по улиците, за пътя до Златни пясъци да не говорим. Това е унизително за бранша", коментира Николай Недков от ДСБ. Той отбеляза, че повече от половината от туристическия данък, който влиза в общината, отива за поддръжка на улици и зелени площи, но безрезултатно. "Във Варна трябва да бъде приета програма за развитието й като туристическа дестинация, тъй като в момента градът запада в това отношение", посочи той. 

През тази година за местния туризъм са предвидени 4 млн. лв.  От тях 150 хил. лв. ще отидат за участие на общината в международни борси и изложения. По традиция вместо местната администрация да изпрати на борсите браншовици, които да пробиват на чуждите пазари, на изложенията отново отиват чиновници, които дори не говорят съответния език.  60 хил. лв. ще струва отпечатването на рекламните материали.