Пиратите се преместиха в Червено море, смениха тактиката

Новините

27-08-2011, 17:16

Снимка:

militarytimes.com

Автор:

ВарнаУтре

Всичко от Автора

Заради мусоните пиратите се преместват от Индийския океан в Аденския залив и Червено море.

В резултат от настъпването на сезона на мусоните през юли значително е намаляла активността на пиратите в Индийския океан.

В същото време, обаче, са се увеличили пиратските нападения на кораби в Червено море, съобщава Platts, позовавайки се на ежемесечните отчети   на компанията GAC за пиратството.

Заради мусоните пиратите се преместват от Индийския океан в Аденския залив и Червено море. Само през юли в този регион са извършени 13 нападения.

По света са фиксирани общо  28 атаки, докато през юни броят им е бил 39.
В последно време пиратите са по-активни край бреговете на Западна Африка. В Гвинейския залив са  констатирани значително по-голям брой нападения - около 10% от всички атаки са в този регион. Освен това към края на септември, след сезона на дъждовете, се очакват повече нападения.

Охранителната агенция Neptune Maritime Security е обезпокоена от факта, че пиратите използват нова тактика - те извършват нападенията си с по-голям брой лодки.

Според информация на Центъра за мониторинг на пиратството (IMB Live Piracy Reporting Centre) на 18 август на 22 мили североизточно от Асаба, Еритрея в 13:16 N 043:01 Е е бил атакуван кораб за насипни товари. Екипажът е успял да се спаси от пиратската атака, маневрирайки и увеличавайки скоростта си.

На близо 26,19 километра северно от мястото на инцидента на 7 август е било извършено друго нападение. Група пирати, около 60 човека, са направили опит да превземат кораб, намиращ се във водите на Еритрея.

По думите на представител на датска компания по корабоплаване, 60 до 80 процента от собствениците на кораби са готови да наемат въоръжена охрана за защита от пиратите, независимо от това, че тя може да им струва до 50 000 долара на рейс.

Както отбелязва  Пер Гулеструп - изпълнителен директор на Clipper Ferries/Ro-Ro, преди около 3-4 месеца компанията стигнала до решението да наеме въоръжена охрана, за да гарантира безопасност за първи път та на плавателните си съдове.

Първият контакт на Гуллеструп  със сомалийски пирати бил  по време на преговорите за освобождаването на кораба за насипни товари CEC Future през 2008 година, на борда на който са се намирали 11 руснаци, един гражданин на Грузия и един - на Литва. Корабът превозвал метални изделия в Индонезия. Морските бандити държали кораба в плен 71 дни и го освободили след като са получили откуп на стойност около 1,8 милиона долара.